Wednesday, February 2, 2011

first time kot.

frankly,aku tak suka memasak.sebab tu sampai sekarang aku tak pandai lagi masak.
kadang kadang lawak jugak time aku masak. kalau dulu, 1st time pegang sudip, kuali semua tengah masak tu boleh plak tanya kat mak aku;
"mak, bawang bape ulas na guna?"
"mak, minyak banyak ke sikit?"
"mak, api ok tak?"
"mak, da boleh angkat ke udang?"

haha. itu belum lagi time 1st time masak nasi. aku siap angkat periuk nasi tu pegi kat ruang tamu *kalau mak kat situ la* tanya air cukup ke tak. tak puas hati kalau mak kata "ok". siap suh mak ukur sendiri. adoiii.

kadang kadang aku suh adik aku, cicik
"cicik, masukkan bawang semua ni.hehe"
sebab?aku takut kena percik minyak. siap pakai penutup kuali cover muka.haha :D

ocay, itu dulu. sekarang aku berjinak jinak dengan dunia masakan sebab aku tau itu satu keperluan. bukan sebab dah nak kawen dalam masa terdekat. bukan ehhh =.="
malam ni, aku buat udang goreng kunyit. dengan bahan bahan yang tak cukup huhu

tadaaa~!!!

*tetsing testing haha*

*terlebih kuning kot*


next menu? gonna be Oreo Cheese Cake! :D 
tomorrow, insyaAllah.

3 comments:

Siti Farhana said...

wow...
oreo cheese cake..
pos siket sini... :D

fynahere said...

amboi rajin! hehe xpe lama2 pnadai la kan

koki chan said...

NANAKO:nah,amek!:b
FYNA:insyaAllah.belajar lagi neh =.=