Friday, January 28, 2011

apa kau rasa?

apa kau rasa?...
bila dia ketawa...
tapi bukan bersama kau...
bila dia tersenyum...
tapi bukan untuk kau...
bila dia bersedih...
tapi tidak berkongsi...
bila dia bercanda...
tapi kau tidak merasa...
bila dia pergi...
tapi kau tidak melihat...

apa kau rasa?...
bila aku pergi...
kau tiada di sisi...
bila aku mencari...
kau membawa diri...
bila aku perlu...
kau pura-pura terkelu...
bila aku sendiri...
kau menyendiri...

apa kau rasa?...
aku mengkhianati...
aku membenci...
aku merindui...
aku berjanji...
tapi aku tidak memberi...

apa kau rasa?...
tatkala kita berpisah...
jasad...
nyawa...
hati...
cinta...
dan perasaan...

apa kau rasa?...
bila janji...
bila sumpah setia...
bila tiada kompromi...
bila cinta...
kita rancang...
tetapi tiada usaha...

apa kau rasa?...
bila cuma mulut berbicara...
bila bibir bermain kata...
bila lidah berkata-kata...
tetapi hati menafikan...

aku rasa...
ingin memekik menafikan...
ingin menjerit mendodoikan...
ingin berlagu berirama...
ingin meminta pada yang tak sudi...
itu aku rasa...
kau?
kosong...


0 comments: