Tuesday, January 25, 2011

Don't Try This At Home!


**jadikan iktibar**
tadi ke bandar ngan ayah. singgah sebuah kedai nak beli telekung, saje belikan angah telekung baru. :) color pink! hehe color yg aku ta pernah na minat :b aku lihat al Quran ade dijual di situ. tibe tibe, aku teringat mase kat U dlu. aku nak beli al Quran dari sorg dak kelas aku.dia jual RM10 untuk sebuah. aku cakapla "Al-Quran?Wei, aku nak beli jugak.da lame aku cari yg kecik kecik camni" and YOU KNOW WHAT? dia senyum sinis kat aku. a SMIRK?panassss hati aku. terus panas.
bkn ape, dia dahla pakai tudung labuh. cakap punya laaaa slow!lemah lembut. tp bila org naif psl agama mcm aku ni na beli al-Quran, kau bg aku senyuman SINIS?asal?aku taleh baca ke? 

hello?
org mcm aku ta layak ke beli al-Quran?
org mcm aku, Allah ta sudi ke na dgar aku mengaji?
org mcm kau confirm ke dapat syurga?
kau sorg je ke na dapat pahala?
TOLONGLAH~!

aku dahla mmg ta suka org yg bertudung labuh DAN DAN DAN DAN perangai tah pape.buat org meluat.
aku respect pd wanita muslimah yg pakai tudung labuh perwatakan dia sama ngan yg di ajar oleh ISLAM.
aku akui, aku tak lah sealim mana. tp aku masih cuba tutup aurat aku setakat yg aku mampu.
tapi bila org org mcm aku nak beli al Quran dari org yg pada pandangan mata kasar, ALIM, SOPAN SANTUN jgnla kau reject terus. sedih kot bila prgai cmni. try yg mintak beli tu org kafir. dapat plak senyum sinis kau tu. dakwah ke?

sabar je la ngan manusia camni.

0 comments: