Friday, January 28, 2011

Terima Kasih Cinta...

jika mata berkelip...
usah di gosok...
jika mulut berbicara...
hayati setiap patah...
jika hati berdegup kencang...
berdegup laju dan...
jika jiwa menjadi kacau...
usah dibuang rasa itu...

kerana aku...
aku melihat dari kaca mata...
aku melihat dari pintu hati...
aku melihat dari seseorang...
aku melihat kau...

ya, kau. engkau...
yang menjadi tempat aku berdiri...
yang setia di sisi saat aku rebah...
yang berlagu riang di saat aku bersedih...
yang bersorak tika aku gembira...

tapi kau...
telah berlalu semalam...
pergi bersama teman...
yang peka terhadap dirimu...
jika banding aku. ya,aku...

terima kasih...
kerana memberi cinta...
kerana memberi benci...
kerana memberi duka...
dan kerana memberi sinar...

terima kasih...
kau pergi ketika aku sedih...
kau pergi ketika diperlukan...
kau pergi ketika aku masih rindu...
kau pergi ketika tiadanya aku...

tika ini...
aku tertanya tanya...
siapa engkau?
siapa aku?
siapa kita?
TIADA.

0 comments: